Thursday, January 3, 2013

Belangsungkawa : Mohammad Zunnur Hasan



Assalamualaikum wbt & salam kedamaian. Setelah sekian lama sy membiarkan blog ini bersawang dan kembali untuk mencoret sesuatu yang memberi sedikit impak sentimental kepada diri sy pada penghujung 2012. Melihat daripada tajuk artikel di atas, izinkan sy memberi penghormatan terakhir kepada allahyarham Zunnur. Sy bukanlah sahabat yang rapat dengan beliau tetapi Zunnur adalah antara sahabat kampus yang memiliki ideologi yang sama berkaitan PRK & demokrasi  kampus UniMAP. Secara jujur beliau mengenali siapa individu disebalik Pena Rayyan (dan ramai yang telah mengenali siapa PR sebenarnya). Pemergian beliau semestinya dirasai oleh sahabat karibnya iaitu Sdra Abu Asrar Qalbi. Sy menerima berita ini melalui Fb dan mengetahui beliau "admitted" juga melalui Fb. Andaian sy ianya sekadar sakit biasa dan insyaALLAH akan sihat kembali. Tapi ianya sekadar andaian dan status fb beliau dimasukkan ke dalam ICU terus membuatkan sy BBM kepada rakan karibnya Sdra Abu Asrar Qalbi. Namun tiada berbalas. Sy "scroll down" mencari "contact no" sdra izuwan. Soalan pertama, betul ke zunnur masuk ICU? Bagaimana beliau sekarang? Jawapan daripada izuwan, beliau sudah tiada selepas maghrib! Tuntas menjadikan sy tergamam & terasa seolah-olah kehilangan seorang sahabat yang bertahun-tahun pernah sy kenali. Setelah berbual seketika, sy menyemak kembali BBM. Sdra Asrar Qalbi membalas BBM sy. Jawapannya mengvisualkan beliau dalam kesedihan yang membuatkan sy tidak merancang untuk memanjangkan "thread" itu. Sy meninjau semula FB, rata-rata status mengkongsikan khabar kesedihan itu. Subhanallah! Kehilangmu amat dirasai! Sy berasa begitu ralat kerana tidak dapat turut serta memberikan penghormatan terakhir terhadap arwah disebabkan urusan peribadi yang tidak dapat dielakkan (walaupun meronta-ronta ingin menziarahi arwah buat terakhir kalinya). Turut difahami oleh rakan sekerja yang kebetulan mengenali arwah, ramai sahabat-sahabat daripada jauh turun memberikan penghormatan terakhir kepada arwah. 

~Sayu ketika mengimbas kembali kata-kata beliau "orang hebat" (merujuk kepada PR) sambil tersenyum kepada sy. Semoga arwah tenang disana bersama Sang PenciptaNya. InsyaALLAH, kami semua akan menyusul sahabat selepas ini.


..AL-FATIHAH..





























Share this post
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

0 comments

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Tok Guru Nik Aziz Nik Mat

Dr Maza

Ridhuan Tee Abdullah

Tun Che Det

Datuk Saifuddin Abdullah

Suara Sukan Anda

OK GO!!

OK GO!!

Jom solat

Free Palestin

Free Palestin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hebahan Khidmat Awam

::PENJUALAN BORANG PENCALONAN::
"11 SEPT-13 SEPT 2012 – RM50 DPTKAN SEGERA!!"


::PENAMAAN CALON::
"14 SEPT 2012"
::PEMILIHAN MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR MPP 2012::.
"20 SEPT 2012"

::16 SEPT 2012 SELAMAT HARI MALAYSIA::
" BERGABUNGNYA SABAH,SARAWAK & TANAH MELAYU MEMBENTUK NEGARA BERTUAH MALAYSIA" />
Get this widget here!
 
© I'm blogger @
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSSComments RSS
Back to top