Wednesday, April 20, 2011

IDENTITI TERBARU PENA RAYYAN

imej terkini PR : Blog
Blog PR berfungsi sbg satu wadah den menyampaikan sesuatu isu, info dan pandangan drp sudut perspektif den. Sesuai dengan moto PR BEBAS DAN BERPRINSIP DALAM MENDEPANI ISU TANPA RAGU, isu yang ditulis sebolehnya den cuba untuk tidak menyentuh keperibadian sesorang secara langsung dan tiada niat ingin memburukkan atau menjatuhkan sesiapa. Den ini tegaskan legasi PR tidak condong kpd mn2 ideologi politik (ketika ini)  

  imej terkini PR : Facebook

FB PR beperanan sbg medium interaksi den ngn sahabat2 den. Percambahan pendpt berlaku di FB kerana tidak semua orang suka melawat blog. Selain itu, FB PR juga akan menjd tempat den menyatakan pandangan berkenaan sesuatu isu. Iyalah, untuk menulis di blog den perlu kn masa  untuk di "update" selalu kerana artikel2 di blog sebolehnya "originality" drp den. Tp den tidak nafikan ada bebarapa artikel yang den "copy", tp bukanya semata2 "copy" tp den "edit" dan tambahkan isi2 yg dpt mengkonkritkn artikel terbabit.
imej terkini PR : Pages

Pages PR (pautan info dan berita) merupakan "pages" dimn den berkongsi pautan drp mn2 blog/surat khabar utk dikongsi bersama2 shbt PR. Info yg dikongsi kebanyakkan adalah luar drp skop/inti penulisan blog PR (den inginkan variasi)

Rasional identiti terbaru PR
  1. Pena - biru bermaksud den cuba kurangkan unsur2 berbaur emosi ketika penulisan sesuatu artikel
  2. Rayyan - merah bermaksud semanggat den yang membara dalam mengutarakan pandangan/isu
  3. Latar belakang/mentol - hitam bermaksud kabur dan kehadiran mentol menerangkan kekaburan tersebut. imej mentol signifikan kerana den tertarik dengan  Thomas Alva Edison (11 Februari 1847 – 18 Oktober 1931)yang telah 1000x berusaha mencipta mentol tersebut. Den pun begitu, berusaha menerangi KEKABURAN  melalui suatu sudut pandang
  4. THINK! - bermaksud FIKIR, begitu jualah den konsep penulisan PR yang mengajak shbt2 utk berfikir atas apa yang den cuba sampaikn
  5. Kotak (BLOG,FB,PAGES) - disusun mengikut keutamaan dan diwarnai jingga bermaksud fungsi logo tersbt samada ianya blog/fb/pages.

Rayyan ~
  • Pada kali ini den tampil ngn imej/logo terbaru setelah den berfikir panjang utk menukar logo yang sebelum ini (terasa sebati ngn logo sebelum ini, tp ianya suatu KAIZEN.so bertukar!...hehehe) 
  • Den seragamkan identiti bagi mewujudkan jenama PR yang saling menyokong antara satu sama lain walaupun punya fungsi tersendiri 
  • Sekian terima kasih kpd sahabat yang sudah follow blog, menjd 'FRIENDS FB" dan LIKE! PR di pages (pautan info & berita).kepada yang belum,den alu2kan untuk sama2 turut serta.
  • TIADA MISI TERSELINDUNG,TIADA KAITAN POLITIK MAHUPUN BISNES
  • Ianya PERCUMA dan BEBAS BERPRINSIP :)
Share this post
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

0 comments

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Tok Guru Nik Aziz Nik Mat

Dr Maza

Ridhuan Tee Abdullah

Tun Che Det

Datuk Saifuddin Abdullah

Suara Sukan Anda

OK GO!!

OK GO!!

Jom solat

Free Palestin

Free Palestin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hebahan Khidmat Awam

::PENJUALAN BORANG PENCALONAN::
"11 SEPT-13 SEPT 2012 – RM50 DPTKAN SEGERA!!"


::PENAMAAN CALON::
"14 SEPT 2012"
::PEMILIHAN MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR MPP 2012::.
"20 SEPT 2012"

::16 SEPT 2012 SELAMAT HARI MALAYSIA::
" BERGABUNGNYA SABAH,SARAWAK & TANAH MELAYU MEMBENTUK NEGARA BERTUAH MALAYSIA" />
Get this widget here!
 
© I'm blogger @
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSSComments RSS
Back to top